Nyårsångest..

Polishelveten! Just nu står det några snorungar (12-13 år) utanför vårat köksfönster och skjuter värsta bomberna, så vi ringer till polisen, eftersom det enligt lag är förbjudet att skjuta rakter om man är under 18 år och så måste man ha tillstånd om man ska skjuta i tätbebyggt område. Men polisen sa bara "det är ju så mycket sånt nu, man måste ha överseende en sån här kväll" Men när fan gäller lagen då, om inte på nyår? Lagen ska väl alltid följas? Det är ju som att säga att det är okej att skjuta en taliban jag träffar på gatan, för det gör dom ju i irak hela tiden, man måste ha lite överseende..

Så nu sitter jag här med en drogad hund. Har gett henne 4 stesolid (lugnande) hittills. 2 till ska hon få vid 23 tiden. Jag ska åka på jobbet om en timma, så hon får vara här med husse. Stackarn, hon förstår inte vad som pågår. Hon kan knappt stå eller gå men varje gång det smäller så går hon och lägger sig nån annanstans, kan inte alls slappna av. Kl 13 fick hon vara ute sist, och inne kommer hon få stanna till 7 tiden imorgon på morgonen. Jag är ändå glad att Ruffsan inte ens är i närheten så rädd som Molly var. Ruffsan är ändå hyfsat lugn inomhus. Om man är ute och det smäller är det däremot mycket värre.

Det är ju inte heller bara Ruffsan som mår dåligt, redan i början av december börjar nyårsångesten för mig. Varför måste man genomlida dessa hemskheter varje år? Förstår ni hur jobbigt det är att se sin lilla älskling plågas, och inte våga gå ut på eftermiddagarna och kvällarna? PLÅGERI!

Ruffsan och jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback