Palten.

Nu har det gått 3 veckor sen vi tog bort Dibbe. Har mått jätte dåligt. Han var ju- liksom alla andra djur- en högt älskad familjemedlem. Stackars lilla Dibbe. Det känns lite lättare nu iallafall. Men på Trollet har det tagit hårt. Hon är depriemrad. Hon gör inget annat än att gå runt och leta honom hela tiden. Hon vill inte vara ensam. Så fort vi går ut så sitter hon vid dörren och piper. Min lilla älskling. Hon har ju aldrig varit själv förut. Därför har vi bestämt att vi ska köpa en kompis till henne. Först tänkte vi inte köpa nån ny katt, sen när vi märkte att Trollet mådde så dåligt så tänkte vi att vi ska vänta och se hur det blir, men hon verkar bara bli olyckligare och olyckligare så igår så hittade jag en annons på blocket om kattungar till salu. Så vi ringde och bokade en. En jätte söt liten kille, vi hämtar honom på torsdag, då är han bara 8 veckor, men hans mamma var redan less på honom och hans syster. Egentligen ska dom ju vara 12 veckor när dom säljs. Jag tror Trollet kommer gilla honom skarpt. Vem kan motstå att älska en sån liten lurv? Jag vill döpa honom till Palten. Men det verkar inte vara så populärt i min omgivning. Jag sa att jag möjligtvis kan tänka mig att döpa honom till Kotten istället, men helst Palten. Jag tror han kommer trivas hos oss, det verkar de flesta djuren göra.
kattungen
Här är en bild på honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback