En händelserik vecka.

Den här veckan skulle jag egentligen haft ledigvecka men jag bytte, så jag är ledig nästa vecka istället. Ganska skönt. Den här veckan har verkligen varit händelserik. Det har hänt så mycket så jag har inte orkat skriva. Det var några dagar där i början av veckan som jag kände mig totalt vilsen och sviken, men som mamma säger "allt har en mening", och det tror jag på. Jag har känt på mig hela tiden att det inte skulle gå det här med JS. Jag tycker att Julie Rescue skött det här med JS väldigt dåligt, förutom min kontaktperson som hjälpt mig på alla sätt hon kan. Sen när jag börjat acceptera att vi inte får honom så tänke jag att jag kanske har räddat hundar klart nu. Jag kanske gjort mitt, nu kanske jag bara ska ta en helt vanlig oförstörd valp. Så jag började titta lite efter valpar. Vi hade ju bestämt oss för en till hund och verkligen planerat så vi har mycket tid för en ny hund så vi kände att det inte var någon idé att vänta om vi hittade någon vi ville ha. Sagt och gjort, tittade runt på blocket och hittade samojedvalpar, som fanns i höör, men det kändes lite långt bort. Jag satt uppe nästan en hel natt och läste om samojeder. Jag funderade och funderade på dom där valparna, jag har alltid velat ha en samojed, tycker det är väldigt fina hundar. Så jag sökte efter samojedvalpar lite närmare och hittade en kennel som hade lev. klara valpar den 21:a april. Så jag hörde av mig till uppfödaren och det fanns en hane kvar. Sen pratade vi i telefon jätte länge och allt kändes jätte bra, så idag ringde jag och bokade honom. På tisdag ska vi åka och hämta våran lilla isbjörn.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Det är med att det inte är meningen med vissa ssker och att det är det.. det tror jag stenhårt på.. eftersom det är en bra sak att leva efter. =)
Jätte spännande med hunden =) Lägg ut en bild på han =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback