I mitt vackra vita vinterland

Snöstorm, och vitt så långt ögat kan nå. Ibland blir man bara så less. Det är snart MAJ, kan inte vädret förstå det? Igår var det skönt vår väder, idag är det full snöstorm. Här vaknar man tidigt på morgonen, känner sig allmänt pigg och glad så ser man bara snö snö snö när man tittar ut. Ingen sol, ingen vår.

Idag är det tänkt att vi ska måla om köket, om allt går enligt planerna. Måste även städa upp det sista i lägenheten. Imorgon hämtar vi ju valpen. Jag vill inte riskera att han tuggar i sig något mindre bra det första han gör så jag sätter upp allt så han inte får tag i det.

Trassel var helt emot att vi städade i köket igår, han bara var överallt och rev ner saker på golvet, och sen när vi började maskeringstejpa så var han överallt och drog bort tejpen. Sen fick han lite kalkon då blev han nöjd. Trollet bakom mig på pallen och klappade mig med tassen hela tiden när jag tejpade, hon ville också vara med. Sen när hon väl hade fått nosa en lång stund på tejpen så var hon nöjd och gick därifrån. Ruffsan låg och sov den lilla slöisen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback