God morgon

Dagarna vänds ut och in när man jobbar på natten, man vet inte vilken dag det är, eller vilken tid, eller om det är morgon eller kväll. Om man ska säga igår, trots att det var idag men innan man somnade. Man är som inne i en dvala. Heter det frukost även om man äter den vid 16 tiden? Eller ska man äta middag direkt? Egentligen mår inte jag nå vidare av att jobba natt, från ungefär 4 på morgonen till 22 på kvällen mår jag illa, och har halsbränna nästan hela dagarna. Nåja, det är inte magkatarr som jag hade förut när jag skulle jobba natt i alla fall. Jag är nog ingen natt människa, visserligen är jag alltid morgontrött, men det är mycket skönare att lägga sig 21 och vakna vid 4 än att vara vaken hela natten.

I dag har jag sovit lite bättre, bara vaknat en gång vid 11.30. När jag kom hem där vid 6.30 igår luktade det ve och fan i hela lägenheten, hundarna, som sover i köket, hade spytt ner hela köket. Det måste varit älgbenen dom fick tugga på en stund igår på dan. Men konstigt att det inte visade sig nåt tidigare på kvällen. Så dom har behövt springa ut stup i kvarten hela morgonen. Skönt att jag inte var ensam hemma. Dessutom hade käre Trassel-katt kissat lite här och var i hela datarummet, och kattkiss är inte den lättaste lukten att få bort. Dags att kastrera honom, det sista jag behöver är en könsmogen katt som skvättar överallt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback