Mitt 2007.

Årets sista dag. Kl 14.00 börjar jag jobba. Sista veckan nu. Tänkte försöka sammanfatta mitt år, men jag vet inte om jag tycker det har hänt så mycket. Jag ska försöka komma ihåg lite i alla fall.

Nyårsnatten 2006-2007 spenderade jag på jobbet som personlig assistent. Hemma var B med en drogad Ruffsan, lilla Ebba och kattunge-Trassel och Trollet.

I början av januari bestämde vi oss att adoptera en hund, och lång längtan och väntan senare blev det inget av med det eftersom hela organisationen julie rescue verkar oseriös.

I slutet av januari var Ebba jätte sjuk, och hennes riktiga matte tyckte inte hon led tillräckligt mycket än för att få somna in. Det resulterade i att Ebba fick flytta tillbaka till henne. Sen dröjde det inte länge förrän dom avlivade Ebba (av helt andra skäl än att hon var sjuk).

I februari slutade jag mitt jobb som personlig assistent för att börja en processutbildning på ca 1 år, som skulle innebära en framtid på LKAB.

I mars fyllde jag och B år. Började min första praktik på LKAB.

April fick vi besked om JS och beslutade för att vi inte kunde adoptera honom, istället hittade jag en vit liten dunboll på blocket. En samojed som då hette Zeke. I slutet av april hämtade vi honom och döpte honom till President Clinton.

Maj gick i sömnlöshetens tecken tack vare Clinton. LKAB hade vild strejk.

I juni blev Clinton rumsren. Kiruna festivalen drog igång. Jag gick bara på klassfesten vi hade på tordagen. Var bakis resten av helgen sen.

Juli började med semester i Jönköping. Sen blev det praktik period nr 2, den här gången på Anrikningen, där jag trivdes hur bra som helst.

Augusti hände det inte så mycket, men än att första snön föll i slutet av månaden.

I september köpte vi en trehjuling och ett hus.

Oktober blev en händelserik månad, B's föräldrar kom hit, jag var sjuk i massa veckor, men var ändå i skolan och tog truck och travers kort, vi flyttade in i huset.

November började med en grannfejd. Praktikperiod nr 3 började, på kulis den här gången.

December kom och gick med allt vad det nu innebär och nu är det snart ett nytt år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback