Söndags motionerare

Går folk bara ut med sina hundar på söndagar? Har varit ledig hela veckan, varit ute med hundarna ett par gånger om dagen och inte mött en själ. Men idag bara kryllade det av folk med hundar ute, trots att jag gått ut exakt samma tid som alla andra dagar. Hur är det möjligt? Och den stora frågan är väl egentligen då, hur gör man- för att bara behöva rasta sina hundar på söndagar? Det kan ju vara så att det är mer folk på helgen, men igår var det inte heller nån ute. Så jag fick gå med hundarna i koppel hela vägen i princip för ena hunden löper och den andra vill busa med allt som rör sig. Vilken soppa. Jag erkänner att jag kanske inte har sån bra pli på mina hundar som jag skulle önska, men jag försöker i alla fall. När jag gick där efter skoterspåret så kom det två personer med en lös hund efter oss. Jag var tvungen att släpa mina hundar framåt, och dom sa inte ett ljud till sin hund trots att dom såg att den sprang precis bakom hela tiden. Förmodligen en hane eftersom den var så intresserad av Ruffsans röv. Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla en film. Har knappt sovit nåt i natt. Och imorgon börjar jag kl 06.00. KUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback