Förändringarnas tider.

Vi har adopterat en hund från spanien, som kommer om 4-8 veckor. Ebba har flyttat, lilla gumman.. Tänker på henne hela tiden.. Idag kom jag in på den där utbildningen jag varit på intervju för, som är i nästan ett år. Det vill säga att jag inte längre kommer jobba som personlig assistent efter fredag kl. 13.00. Jag har varit less ett tag nu, riktigt mycket på senaste tiden. Men idag var det verkligen droppen som fick bägaren att rinna över, så jag tänkte sluta oavsett om jag fick börja kursen eller inte. En timma senare ringde dom och frågade om jag ville börja. Så det är bara att tacka och ta emot. Allt känns så mycket bättre nu när jag vet ungefär vad som kommer hända. Jag hatar att inte veta. Egentligen vill jag veta allt in i minsta detalj, men livet tillåter inte det. Jag är ju en sån som vill planera allt så gott jag kan, och när jag inte riktigt haft en säker framtid har jag fått planera flera olika scenarion, vilket i längden blir lite jobbigt. Jag hoppas allt går bra, men det SKA det göra. En annan trevlig sak är att förra fredagen kom våran 42"plasma tv som vi beställt och idag så ringde dom och sa att även diskmaskinen har kommit. Det ska bli ganska roligt att få använda huvudet igen, det senaste året har det ju knappt behövts, allt går på rutin, ingenting nytt, ingenting man behöver använda hjärnan till alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback