Lite ljus i tillvaron.

soligen


Ganska trevligt nu när man ser solen igen på dagarna. Det är faktiskt ganska jobbigt när det är mörkt nästan dygnet runt. Idag har det varit jätte fint väder, men jag har varit så trött så jag har inte varit ute så mycket iallafall. Imorgon ska jag på intervju för den där processutbildningen, och efter det så ska jag tvätta. Har 4 tvättkorgar fulla av tvätt, så det börjar bli dags nu. Igår var jag till veterinären med Trollet, där sövde dom henne och det var lite traumatiskt för mig. Det är ju bara 2 månader sen jag var där med Dibbe bara för en undersökning, så fick jag avliva honom där och då på plats, med ungefär 2 sekunders betänketid. Veterinären sa då "antingen avlivar du honom nu, eller så får du ta hem honom och låta honom plågas till döds". Så jag mådde illa och allt möjligt när jag var där med Trollet, orolig för att det skulle hända nåt med henne med. Och det hjälpte ju inte att det började rinna saliv ur munnen när dom gett sprutan med lugnande, och sen spydde hon, och efter det la hon sig och började låta, då låg hon där med öppna ögon och tungan utanför. Andades knappt. Men sen kom den där djursjukvårdaren och sa att det är helt normalt och att katter alltid låg med ögonen öppna när dom fått lugnande. Mycket riktigt så hade hon öronskabb, så dom rensade öronen, så fick jag nå droppar som jag ska ge morgon och kväll i 3 veckor, till alla 4 djuren. Suck.


trallan

Idag har vi då ringt Trassels gamla familj och sagt att deras katter smittat Trassel med öronskabb, och att dom måste säga det till dom som köpte den andra kattungen. Stackars mina älskade djur som måste ha klåda i öronen hela tiden, men om några dagar ska det mesta vara borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback