Problem, problem.

Ja, nu skulle vi egentligen varit hos veterinären med ebba, man kan säga att hon lever på övertid nu. Veterinären tyckte det var hemskt, men sa att det är riktigt akut först när hon börjar bli vinglig och så. Men hon tyckte också att det är mest värdigt att göra det innan. Man får se det så att Ebba iallafall haft ett bra år här, och vi har gjort allt vi kunnat för att hon ska vara frisk. Har varit till veterinären 3 gånger, för öroninflammation, livmoderinflammation och noskvalster. Jag förstår inte hur man kan tycka att ens hund inte är värd att gå till veterinären när den är sjuk. Jag skulle aldrig kunna låta mina djur gå med öroninflammation utan att gå till veterinären. Ebba hade ju sin öroninflammation så länge att den blev kronisk. Efter antibiotika kuren när vi var till vet. för livmoderinflammation blev ebba som ny, hur pigg som helst. Men nu i november började hon bli sämre igen. Nåja, inte så mycket att göra åt saken. Men jag har henne hellre här när hon är sjuk än att lämna tillbaka henne dit jag vet att hon inte trivs. Då kommer hon ju både vara sjuk och olycklig.

Här är lite bilder på mina älskade djur.

trassotroll
Trollet och Trassel


myser
Trassel myser med Ruffsan.


lillgrisen
Ebba är ute på promenad.


Busisen
Ruffsan ute på promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback