Säkerheten först!

Hur många gånger har man inte fått höra det  dom senaste månaderna? MEN- det har börjat påverka mig nu. Sakta men säkert så har jag börjat tänka så. Vilket självklart är bra. Idag tillexempel, jag var ute med hundarna på planen här nedanför huset. så ser jag en träbit med en spit som sticker rakt upp, jag stod och kollade och tänkte "oj, här kan man skada sig" och sen började jag gå, och i vanliga fall skulle jag fortsatt gå och inte tänka mer på det, men idag så vände jag mig om och tog upp den, bar med mig den hem och slängde den, bara för att någon annan kanske skadar sig på den. Och det är ju det allting handlar om, säkerheten först. Visst att man ska tänka efter innan man gör något så man inte utsätter sig för onödiga risker, men det är ju alla små grejer, ofta är det ju så att man kanske snubblar på något eller nästan gör illa sig på något, så tycker man att det var tur att man inte gjorde sig mer illa, men man gör inget åt själva grejen. Men med säkerheten först i tankarna så ska man göra något åt faran, så att andra som kommer efter mig, som kanske inte ser eller vet om att det finns där inte skadar sig på det.

Första dagen på ledigveckan idag, SKÖNT! Har varit en tuff men rolig helg/vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback