Det här med Mona..

Jag har halva morgonen tittat på socialdemokraternas extra kongress i svt1. Det kändes först lite sorgligt det här med GPs avgång, speciellt med tanke på att nån Margot skulle eventuellt bli partiledare (vem fan är Margot?). Men så blev det ju inte, utan det blev Mona. Nu ska ju jag tillägga att jag verkligen inte är politiskt aktiv på något sätt, jag gillar bara ha åsikter om allt. Men Mona har jag alltid gillat, och jag tycker verkligen inte att man ska döma henne för något hon gjorde för över 10 år sedan. Jag vill inte bli dömd för något jag gjorde för 10 år sedan, och det är väl det egentligen ingen som vill. De flesta förtjänar faktiskt en andra chans, och jag tror att Mona kommer göra ett väldigt bra jobb. I största allmänhet tycker jag att det är ganska ointressant med kongresser och debatter, men Monas tal var hemskt intressant och jag kunde knappt slita mig från tvn. Fast det kanske beror på att jag om bara ett par dagar blir ett år närmare 30.


Kommentarer
Postat av: Petra

Är du socialdemokrat? :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback