Kulis

Dagarna går, och på fredag börjar min praktik. 10 veckor på mek på kulis. Jag är lite nervös. Men det ska nog gå bra. Det som är skönt att jag fick 3 skift så djuren kommer inte behöva vara ensam mer än 2 timmar var tredje vecka. En sak mindre att oroa sig för alltså. Jag tror jag kommer bli en bra mekare, jag gillar att skruva i saker, mest skruva isär, för sen när det kommer till att skruva ihop igen brukar jag ha tröttnat.
Imorgon fyller min oäkta hälft år. 27, vilken gamling. Jag har sagt åt honom att han börjar bli gråhårig. Så imorgon blir det fika på kvällen.
Sista skoldagen imorgon, elsäkerhet. Tycker det känns lite trist att jag knappt kommer träffa nån under de här 10 veckorna. Det är nästan som sista skoldagen i 3an, när jag grät på vägen hem för att jag skulle sakna fröken så mycket. men det var ju förstås 12 år sedan. Inte riktigt så kanske, men nu är man ju trygg där, och så ska man slängas ensam ut i det okända.
Nu ska jag snart börja baka lite ananaspaj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback