Long time, no see.

Det verkar som att våren är här. Solen skiner, snön smälter, och all hundbajs kommer fram. Alltid lika otrevligt denna årstid. Därför ska man hålla sig till fjälls, där slipper man se allt hundbajs och äckel som gömt sig under snön. Igår var det strålande sol hela dagen, jag och Ruffsan packade in oss i bilen och åkte till Laukku, där åkte vi skidor, grillade lite hamburgare och Ruffsan fick dra hundspann. Eller hon sprang med, men hon drog ingenting, det var mest Gangster som drog. I förrgår beställde jag nya pjäxor till skate skidorna, och igår beställde jag en väska från bluebox.

Idag fyller jag år. Paniken känns inte lika stor i år trots att jag är ännu ett år närmare 30. Tror det beror på att jag har hunnit flytta tillbaka, jobba ett år, börjat en utbildning och plötsligt så känner jag mig inte lika vilsen längre. Visserligen så tror jag inte att jag kommer vilja jobba på LKAB för resten av mitt liv, men nu har jag ju iallafall någon slags framtidsplan. Processoperatör kanske är min grej, vad vet jag?

Har ledigvecka nu, hann jobba lördag och söndag. I söndags satt vi bara i fikarummet i 12 timmar. När vi gick på rundvandring första dan så fick vi inte se så mycket av verken utan han visade oss mest var alla kaffe och godis automater var. På måndag börjar allvaret igen.

Snart kommer Junior Stuart, äntligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback