Så mycket grymhet

Det gör så ont i mig när jag läser om hunden som blivit jagat och sen överkörd flera gånger av någon med skoter. Jag tycker det är fruktansvärt att någon gör så. Hur kan man vara så grym? Jag och Ruffsan brukar vara och promenera i området där det där hände, tänk så hade det varit henne som någon hade varit sådär grym mot? Om det hade varit det, och jag hade vetat om vem det var så hade jag slagit ihjäl personen på grymmast möjliga sätt, och jag struntar i om jag hade fått sitta 15 år i fängelse efteråt så hade det varit värt det, och jag bryr mig inte det minsta om det gör mig till en sämre människa att ens tänka så. Men det är så jag tänker, och det är så jag tycker, ingen människa är mer värd än en hund, speciellt ingen som är sådär grym. För det är ren och skär grymhet. Om jag skulle vara tvungen att välja om min hund eller en människa ska får leva så är det inte många människor som hade gått före Ruffsan. Jag som tycker att folk är så grymma i spanien och andra länder mot hundar, och djur i allmänhet, därför ville jag adoptera en hund därifrån, men tydligen så är vi inte bättre här.

Bilden från artikeln i NSD:
http://www.nsd.se/image.aspx?id=247702

Artikeln om hunden i NSD:
http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=54930&arkiv=False&city=8

Kommentarer
Postat av: Sofia

Usch så hemskt att läsa, såna där människor kan ju inte ha några känslor, någon moral eller någon hjärna alls.
Jag har läst andra artiklar där järvar (och även andra djur) har blivit jagade flera mil, och sen överkörda, och i vissa fall även skjutna.
Jag vet inte vad jag ska säga om det.. jag undrar vad det är för fel på såna slags människor :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback