Håll er på rätt sida, tack!

Jag börjar bli väldigt trött och less på alla hundägare som inte kan gå på rätt sida med sin hund. Det är allmänt känt och i princip lag på att man ska gå på vänster sida, med hunden på sin vänstra sida. Men det är inte många som tycks fatta det. Därför har jag idag gått i protest! I framtiden när jag är ute och går med mina hundar så tänker jag inte flytta mig en millimeter för alla pantade hundägare som inte fattar att gå på rätt sida. Om jag går på fel sida, och ser att det kommer nån på samma sida så går jag över på den andra sidan direkt. Det är så det ska vara! Inte bara för människornas skull utan för att passerandet av hundarna ska ske så smidigt som möjligt. Jag har också gått i protest mot alla jävlar som går med sina hundar i flexikoppel och låter dom gå hur dom vill över hela gång banan, och inte tar in hunden även om det kommer möte. Jag tar alltid in min hund och hon får gå vid min sida när det kommer en annan hund bara för att man inte vet om den andra hunden är aggressiv eller rädd eller vad som helst, och om jag skulle släppa fram min hund dit, även om min hund är supersnäll så vet man ju aldrig vad den andra hunden gör. Därför så tänker jag i fortsättningen inte ta in min hund om inte den andra personen också gör det, och kommer det nån ettrig liten tik kan jag nästan garantera att det blir slagsmål. Och då får ju dom där förbannade småhundsägarna skylla sig själv och kanske lär sig lite vett. Jag säger nu inte att alla småhundsägare är så, men definitivt mycket fler än sånna som har större hundar, dom måste oftast ha bättre pli på sina hundar. Det är som om det vore okej för en liten hund att vara helt ouppfostrad bara för att det är en liten hund. Som att det inte gör nåt om en liten hund provocerar och attackerar en större hund bara för att det är en liten hund. Jag har även full förståelse för att man inte alltid kan ha 100 procent koll på sin hund om man har den lös, dom kan springa fram till andra hundar och så vidare. Men då ska man ju också vara medveten om att det kanske inte är en snäll hund den springer fram till, men om man vet att ens egen hund är ilsken så får man ju försöka koppla den när man ser att det kommer andra människor/hundar i närheten. Svårare än så är det inte. Det finns så många idioter! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback