Lite sömn för matte

Jag börjar bli orolig, väldigt orolig. Valpar ska vara lydiga, och inte våga gå iväg och lyssna på sin matte. Men inte Clinton, han struntar fullständigt i hur långt bort man är och kommer bara ibland när han känner för det när man ropar. Vi försöker träna och träna och träna, men det verkar inte ge resultat. Just nu är det ju inte så farligt, men tänk om några månader, hur kommer det bli då? Katastrof. Visst är det bra med en tuff och orädd valp, men inte just på den här punkten kanske.

I natt är första natten han har sovit hela natten, utan att kissa inne dessutom. Från kl 24 till kl 06. Helt chockad var jag när jag vaknade, andra nätter har han gnällt och väckt mig sådär vid 2, 4 och 6. Så den här morgonen känner jag mig betydligt mer utvilad. Dags att gå jag hör att en viss Clinton gräver i vattenskålen, så det ser väl ut som en sjö i köket.

Igår var det snöstorm, idag är det varmt och solsken, det märks att det är maj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback