Under min mössa

Jag borde supa ner mig rejält. Men jag kan inte. Man har ju ansvar. Det är väl just det som håller mig uppe dessa dagar. Idag har varit en tung dag, jag vet inte varför, hela veckan har väl egentligen varit jobbig. Känns som om jag har ett regnmoln svävande över mitt huvud, och sakta sakta drunknar jag av regnet. Jag tror jag vet varför det varit extra jobbigt idag. Det har varit fint väder hela eftermiddagen. Fint väder får mig att må dåligt, då vill jag bara gömma mig själv i en skrubb någonstans och aldrig mer komma ut. Även om jag klagar en hel del på regnet och snön så är det skönt att ta på sig sin tjocka vinterjacka, mössa och vantar och vara ute i slasket. Man möter ingen, ingen är glad, ingen vill stanna och prata för dom vill bara fort hem igen. Så fort solen tittar fram så kryllar det av pensionärer med stavar och folk med barnvagnar och hussar och mattar som går på FEL sida med sin hund. Man kan inte heller längre gömma sig under mössan. Jag blir också deprimerad av att allt ser extra stökigt ut när det är fint väder. Man kan inte städa när det är fint väder. Jag tror inte jag passar in i den här världen. Jag tror jag drar ner persiennerna och låtsas att utomhus, där är det mörkt och kallt och dystert. Precis som jag. Vi matchar- vädret och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback