Fint väder är det åtminstone

Vilken jobbig dag det har varit. Klockan ringde kl 06.00, var ute med hundarna i 40 minuter eftersom dom skulle vara ensamma hela dagen. Första gången för baby Clinton. I skolan hade vi styrteknik- trodde jag. Det var snarare smörjteknik, hela dagen har vi haft föreläsning om olika sorters smörjoljor och fetter. Jag trodde aldrig dagen skulle ta slut. Och när filmerna från sent 70 tal kom fram med porrfilmsmusik och alla människor hade gigantiska glasögon, ja då var det inte lätt att hålla sig vaken. Hur kan man göra en film på nästan en timma om kugghjulssmörjning? På lunchen var det bara att stressa hem, slänga i sig nån macka och rasta hundarna. Efter jobbet åkte jag och handlade, sen rastade jag hundarna och äntligen får jag sitta här en liten stund. Jag har lovat mig själv att jag ska städa idag. Jag vill inte, men jag brukar vara ganska snabb på att klaga på B om inte han har städat när han varit ensam hemma. Så nu får jag helt enkelt bita i det sura äpplet. Det är inte så jätte mycket att städa egentligen. Mest massa kläder överallt och disk. Jag hatar disk. Jag ska nog börja med papperstallrikar och plast bestick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback