Bil problem.

Imorse när jag varit på coop så startade inte bilen längre. Efter jag försökt ett par gånger ringde jag i panik till Björn som låg och sov bakis hemma. Han sa att jag kunde försöka låsa och låsa upp och testa starta igen och kolla så parkeringsväxeln verkligen var i ordentligen. Provade starta sådär 15 gånger men ingenting hände när jag försökte vrida nyckeln så startmotorn skulle gå igång. Inte en jävel i hela kiruna verkade ju ha varit nykter igår heller, så ingen kunde komma och hjälpa. Tillslut ringde Björn till sin arbetskompis, som vi köpt bilen av och frågade om han visste vad det kunde vara för fel, och han sa att han kunde hämta Björn så åker dom och kollar. Medan dom var på väg såg jag alla våra sparpengar få vingar och flaxa iväg för att vi säkert måste byta hela motorn eller nåt annat dyrt. Så kom Björn, satte i sin nyckel och vred om- så startade bilen. Jag svor lite inombords, även om det var skönt att inte hela motorn hade gått sönder. Han stängde av bilen igen och provade starta med min nyckel och det fungerade med. Han tror att det kan vara nåt fel på chippet i min nyckel, nånting om startspärren. Lyssnade inte så noga. Det löste ju sig iallafall, skönt var väl det.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Gu vad hemskt om ni skulle behöva byta hela motorn.

Dock skönt att de löste sig!

Nu ska vi klä granen!

2008-12-20 @ 13:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback