En trött hund

Var på IKEA igår, det är ganska tungt ändå att åka fram och tillbaka på en dag, det blir ju nästan 80 mil. Moster fick äran att vara hundvakt. Clinton fick först busa med Diesel jätte mycket, men det blev han inte så trött av. Sen var Moster och Agneta upp till luossabacken och lät alla 6 hundar springa där. Ruffsan sprang inte så mycket förstås, hon har ju blivit världens pensionär, hon kör mer Ferdinand stuket. Clinton däremot hade härjat som aldrig förr, han följde med de andra hundarna som var på ripjakt uppe på berget. Han hade knappt orkat tillbaka till bilen. När moster kom hit med dom när jag kommit hem verkade han inte speciellt trött, han lekte med sin nya fotboll, tuggade på sitt nya gigantiska ben. Men i morse vaknade jag 11, blev förvånad att Clinton inte väckt mig. Han väcker mig alltid annars ganska precis 9.00. Jag ropade på honom, men varje gång jag ropade vände han bara på sig och fortsatte sova. Kl 12 fick jag äntligen liv i honom, då gick vi ut. Det har varit en lugn dag idag. Det var skönt faktiskt.

På måndag måste jag göra en sak som jag skjutit upp lite väl länge. Suck. Det känns onödigt. Men det är väl lika bra.

image102
Clinton i snön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback