Livet går inte dit jag har planerat att gå

Idag fick jag jobb, visserligen bara en månad till att börja med, och verkligen inte på det stället jag trodde jag skulle få jobb. Men det är ett jobb, och riktig lön och riktiga arbetskamrater som jag trivs bra med. Inga skyddskläder, inget säkerheten först, inga tunga mek jobb eller att spola slig i timtal, inte jobba natt (tacka gud för det), inga långa helgskift, inte behöva stiga upp kl 5 på morgonen på förmiddagsveckorna, inget skoter snack (även det en sak att vara tacksam för) och inga långa timmar i fikarummet. Nä, jag ska spendera min kommande tid i glittret och glamouren på ett kontor. Jag är inte glad! Eller jag är väldigt glad och tacksam för att jag fick jobbet, ett jobb är alltid ett jobb. Men lönen suger, arbetsuppgifterna är enformiga och det är inget jobb jag skulle vilja ha i längden. Men just nu är det perfekt. I brist på annat. Jag gillar att jobba i verken, jag trivs där hur bra som helst, jag vet att det är där jag vill jobba, och kommer jobba. Bara inte just nu. Ska till AF imorgon. Och på bokrean så klart!

image118 
Till sommaren, förhoppningsvis tidigare, är det det här som gäller igen.


Kommentarer
Postat av: Össe

Du är så vacker, precis så som jag alltid viljat ha dig ;)

2008-02-26 @ 08:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback