Stora planer.

I vår har jag tänkt bygga en liten agility bana som jag kan sätta upp på gården i sommar. Jag har redan tänkt ut hur jag ska bygga hindrena på bästa sätt, så jag lätt kan plocka isär sen till vintern och förvara utan att det tar stor plats. Det är så tråkigt att det inte finns någon riktig agilitybana (i bra skick) här i stan. Ruffsan älskar agility och hon är jätte duktig. Det kan nog vara bra för Clinton med att träna lite, han är så stor och klumpig nu, lite agility träning hade nog gjort honom lite smidigare. Dessutom är det bra för deras självförtroende, och det kommer ju situationer i verkliga där det kan varit bra att ha tränat lite agility, trånga passager, gå över smala broar, hängbroar osv.. Förut brukade jag gå på kvällen med Ruffsan till en lekpark med en stege upp till en liten hängbro, som hon fick gå upp för och över då och då. Först tyckte hon såklart att det var obehagligt, men sen sprang hon över där som hon aldrig gjort nåt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback