Snöfestival

Söndag, och jag slapp gå på morgonpromenaden med hundarna. Skönt. Igår var vi på snöfestivalen med doggarna. Clinton fick träffa några samojed polare. Som kom från samma kennel som honom och allt. Inte illa. Lite tråkigt att man inte känner någon här i Kiruna som har en samojed i hans ålder ungefär. Han hade nog tyckt det varit roligt med en kompis. Det är ingen som vill leka med honom, han är så vild. Eller Ginza leker han ju med ganska bra, men det är väl för att det är väl ungefär den enda hunden som är lika galen som han själv. Visst kan Clinton leka med Gangster också men Gagge har en tendens att bara mosa ner Clinton under snön hela tiden.

Efter stan igår så städade jag lite i köket, och sen kom min mamma, 2 mostrar och min morbrors fru hit, jag hade lovat att bjuda på vin och tacos efter hjälpen med flyttstädningen och sånt. Jag drack inget vin. Jag hade köpt 3 flaskor vin, och då trodde jag att det aldrig skulle gå åt så mycket, men dom surplade i sig 6 flaskor vin.
Alkohol är inte min grej, jag hade lätt kunnat bli nykterist utan att sakna alkohol det minsta.

Idag ska jag försöka övertala en väldigt trött sambo som jobbat 12 skift i rad att vi ska börja städa upp i garaget. Men det är tveksamt om han går med på det. Jag är inte heller så sugen, men det vore ju bra om man kunde få in bilen där snart. Vi (läs: han) måste även fixa tvättmaskinen som av nån anledning har slutat funka. Tror det har nåt med nåt filter att göra som jag inte vet var det sitter. Man är så teknisk.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Bra att ha en sån teknisk man ;)
Lycka till med garaget... =)
Här är de köttbullerullningsdax... om nu min kära man kan ta guitarren bort från magen.. (han har köpt guitarrhero).

2008-01-27 @ 12:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback