Alltid är det nåt!

Trollet har fortfarande ont i öronen. Igår upptäckte jag att Ruffsan hade ett sår över ögat, så det hade svullnat upp. Fick tvätta med koksaltlösning, det verkar blivit bättre till idag. Clinton var dålig i magen, det måste bero på fodret. Jag kan inte se någon annan anledning, så imorgon blir det att åka till björkis och köpa Royal Canin igen! Har provat ge Carrier i ett par veckor nu, eftersom Clintons uppfödare använder det så tänkte vi att det kanske är bra, dessutom har björkis ofta slut på RC. Idag kom Nixon hit och hälsade på (min kusins rottis). När vi hade varit ute så han och Clinton skulle få leka lite kom jag in, öppnar dörren, och innan jag hinner reagera kommer Ruffsan utflygandes och attackerar stackars Nixon. Han får ett djupt sår under ögat. Visst att Ruffsan kan vara grinig mot andra hundar, men verkligen inte sådär. Men antagligen beror det på att hon är skendräktig och har fått sina "valpar", så hon är så himla vaktig nu. Var tvungen att ta bort alla mjukisdjur och hennes bädd bara för hon låg där på bädden med sina nallar och vaknade dom. Nu har katterna blivit hennes valpar istället. Jag blir tokig! Förhoppningsvis kommer vi kunna åka till Öjebyn för att kastrera Ruffsan under våren. Hon har så himla jobbigt med löpet/skendräktighet/valpar alltid. Hon producerar mjölk för fullt dessutom. Trassel är åtminstone frisk och glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback