Endel sätter upp sina tapeter med häftpistol..

Igår när jag satt i vardagsrummet så tänkte jag inspektera tapeterna lite som jag sett verkar börjat lossna lite i kanterna på vissa ställen, längst upp mot taket. Så jag ställde mig på soffan, och så ser jag: dom har spikat upp tapeterna! Sen har spikarna bara åkt igenom, då har dom istället tagit fram häftpistolen och häftat fast tapeterna. Ungefär 30 cm mellan häftstiften, vid taklisten, i hela rummet! Man undrar ju vad det egentligen är för stolpskott som bodde här innan. Man kan ju åtminstone kladda på lite lim. Så tapeterna i vardagsrummet kan man säga i stort sett hålls uppe av häftstift, vi som inte ens hade tänkt tapetsera om där nu i vår, eftersom det inte är nå större fel på tapeten och underarbetet är bra. Men nu blir det att tapetsera om där med. Det är alltså bara köket och mitt datarum som inte ska tapetseras om. Snacka om att man känner sig deppig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback