Förbannade jävla oansvariga föräldrar!

Här har det inte blivit mycket skrivet de senaste dagarna. Igår var jag borta hela dagen, vi var tvungen att åka lite akut till veterinären i gällivare med Trollet som blivit sjuk. Det visade sig att hon hade öroninflammation. Stackars lilla Troll-gumman! På kvällen var jag hos mamma och pappa med hundarna, jag och Clinton gick ut med Sandra och Qendra, så knattarna skulle få busa. Det blev dock inte så mycket av det eftersom vi mötte en tant+dotter som sa att deras hund hade rymt. Jaja tänkte vi och fortsatte gå, mamman gick hem och dottern stannade kvar när hunden kom springandes mot våra hundar. Tjejen ropade inte en enda gång på hunden utan hon bara stod och glodde när vi försökte fånga hennes hundjävel! Redan då var man ju förbannad. Sen struntade vi i det och släppte lös våra hundar, för det är ju inte vårat fel om hon inte kan fånga hennes hund. Vi fortsatte gå längs skoterspåret, den där tjejen gick hem, istället kom 5 ungar under 1 meter och försökte fånga hunden. Tillslut sa jag åt dom där jävla snorungarna att dom måste ju hämta en vuxen, eller ägaren till hunden, och ett koppel så ni kan ta fast den. Då svarade en unge "men mamma är hemma och vilar". Kan man inte ta ansvar över sina egna djur behöver man inte ha några djur! Hunden var helt omöjlig att fånga, den var skygg så den vågade inte komma fram till oss, och den ville inte gå fram till ungarna för den ville inte åka fast. I en timma stod vi där med dom där äckliga snorungarna och försökte fånga en hund som varken var deras eller våran. Jag kan förstå att om en hund rymmer att man går hem, det finns ju oftast inte så mycket man kan göra, dom brukar ju springa hem tillslut. Men om jag ser att någon av mina hundar är och hoppar på och irriterar någon annans hundar, barn eller vad som helst så forsöker jag ju fånga in dom, man sticker inte bara därifrån! Jag fattar inte hur folk tänker ibland! Och sen skicka sin 6 åring med kompisar för att fånga in hunden, men om dom nu skulle få fast den, hur skulle dom få hem den? Inget koppel eller halsband. Hade deras morsa kommit ut dit hade hon då fått höra ett och annat!

Kommentarer
Postat av: susann

ja, man möter lite då och då dessa hundägare som inte alls verkar ta ansvar för de familjemedlemmar de själva valt att skaffa sig.. sorgligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback