D-vitamin.



Igår igen hade Edvin jätte ont i magen, så jag gjorde en liten utredning på vad jag egentligen ätit, men har som inte ätit nåt speciellt som skulle kunna göra att han fått så ont i magen. Så kom jag på att jag i förrgår började ge D-droppar. Skulle egentligen börja ge det vid 4 veckors ålder, men det hade jag helt glömt bort så jag började ge det en vecka försent. Har gett det i två dagar och dom dagarna har han haft jätte jätte ont i magen. Så jag misstänker det finns något slags samband. Så idag ska jag inte ge några droppar alls, och har han inte ont i magen idag så ska jag börja ge nån droppe d-vitamin och sen successivt öka till 5 droppar om dan, så det inte blir en sån chock för hans lilla mage.

Nu sitter han här bredvid mig i babysittern och verkar ganska så nöjd. Jag ska äta lite frukost sen ska vi ut och gå med vovvarna. Känner mig inte det minsta motiverad att gå ut idag.

Kommentarer
Postat av: Madde

Han kanske ska ha dom andra dropparna ist?



Det finns ju 2 sorter, en som är oljebaserad... Kanske därför d finns 2 oliak för en del bebisar som inte tål?

2009-04-10 @ 11:00:00
Postat av: Cillan

Jag fick den oljebaserade från BVC.. Ska prova nu att bara ge lite fram till tisdag, funkar det inte så ska jag ringa BVC och fråga.

2009-04-10 @ 11:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback