En dag kvar.

Är så irriterad och less. Igår morse till exempel när jag precis ätit frukost så blev Edvin hungring så jag ställde mig upp  och var på väg att gå och mata honom, då kommer kärringen fram till mig och säger "jag tar honom" och sen drog hon bara bort honom från mig. Jag hann inte ens säga att jag skulle gå och mata honom. Sen då när hon redan hade tagit honom så sa jag att jag precis var på väg att ge honom mat, så lät hon jätte sur, precis som det var nåt jag hittade på bara för att hon inte skulle få hålla honom. Kan man inte FRÅGA om hon kan ta honom, eller vänta på att man själv frågar om hon vill ta honom. Nä, hon bara går fram och drar honom ur armarna på mig varje gång. Så efter den där incidenten igår morse blev jag förbannat så jag var ute nån timma och promenerade, sen höll jag mig på övervåningen, och på kvällen när jag bad Björn sätta honom i babysittern så hade hon tagit honom istället, då bestämde jag mig för att åka och hälsa på mamma och pappa, så Björn fick hämta honom och klä på honom, sen var jag hemma hos dom till 21 nästan.

Idag har jag hittills inte lämnat sovrummet. Edvin har haft ont i magen och varit vaken sen 5 i morse. Han vakar 5 varje morgon, och är jätte pigg till sådär 10. Hade behövt försöka vända lite på dygnet åt honom. Man blir själv så trött av att stiga upp 5 varje morgon. ´Vet inte riktigt hur jag ska lyckas med det. Nu äter han sista målet vid 20 på kvällen, sen kl 02 och sen 05. Hade velat att han åt kvälls målet lite senare, kl 22  tex. Så det blir 22, 04 och 07.

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad jobbigt du verkar ha det men snart far dom ju.

Vad säger dom när du håller dig undan? Blir dom inte ledsna när du far i väg md deras barnbarn haha ?



Jobbigt o behöva vakna så många gånger på nätterna, o än dröjer det tills du får sova en heel natt :P

Men jag tror nog det är bra att han vänjs vid å äta kring 20 sista målet för dagen. sen slutar han ju äta på natten... o då kommer han förhoppningsvis sova från 20.

Vi har alltid från det att Maximus varit nyfödd (ammat/gett kvällsgröt) kring 19.19.30 och sen sover han och det gör han fortfarande :) Dock kan det hända i bland att han även vill äta nångång på natten...... helst då han har varit sjuker... Men nu är jag strikt med att inte ge han mat så han brukar somna om o vakna mellan 5-6.30 ist=) sen sover vi om igen en timma eller två:)

2009-04-02 @ 16:48:07
Postat av: Cillan

Jag vet inte riktigt vad dom säger, det brukar inte komma fram. Björns syrra brukar däremot ringa och klaga på ett och annat sen i efterhand som morsan ringt och beklagat sig över. Hade det bara varit det att hon dragit honom ifrån mig hade jag väl inte brytt mig så mycket, men hon har varit så jävla elak mot mig förut och då tycker jag inte hon har rätt till nånting, hon ska vara jävligt glad att jag ens släpper in henne i mitt hem.



Det är inte så jobbigt just det här med amningen på nätterna, det är väl just det att han är klarvaken kl 5 på morgonen, och man kan ju inte direkt fortsätta sova själv då. Och jag är ju inte överdrivet sugen att gå ut med hundarna redan kl 6. Det hade varit skönt om han kunde somna om och sova iaf en timma eller två.

2009-04-02 @ 23:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback