En jobbig kväll.

Våra nattningsrutiner har gått åt skogen. Edvin brukar äta sista gången kl 20.00, och efter det brukar vi lägga honom i sängen, och ligger där bredvid honom till han somnat ordentligt. Men nu senaste kvällarna när Björn skulle lägga honom för jag har velat kolla mina program, så ska det låta och robinson, så har det inte alls gått bra. Han har varit trött efter han ätit men när Björn tagit upp honom så har han börjat gnälla och han har försökt vyssa honom och allt möjligt, men tillslut har han börjat skrika. Jag har plågat väntat på att han ska bli lugn och somna, tänkt att han säkert har ont i magen, men efter 30 minuters skrikande så har jag gått upp och stått och vyssat honom, 10 minuter senare så har han somnat. Jag hoppas verkligen inte att det beror på att det var just för att han fick vara i min famn som han somnade. Visserligen är det jätte mysigt att söva honom, men man vill ju nån gång kunna se lite tv på kvällen, och speciellt idag när jag har burit på honom hela dagen, så är jag trött i ryggen och vill koppla av en liten stund. Men det är väl slut med det nu då. Men jag tror mest att han inte somnar beror på att han känner av att Björn blir så stressad av hans gnäll och skrik. Man måste som lära sig att stänga ute skriket. Nu är jag trött så jag ska väl gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback