Bloggrundan..

Har just avslutat min utökade bloggrunda för andra gången för kvällen.. Gu så långsamt jag har! Borde gjort köttbullar som jag tänkte, istället sitter jag här och har tråkigt. Björn kommer hem från jobbet lagomt till läggdags för mig, så det är ju inte så mycket att hurra för.

Idag började vi medicineringen av Ruffsan mot addison. Veterinären sa att värdet efter testet borde för en frisk hund ligga någonstans mellan 140 och 440, och Ruffsan hade 68, men för att klassas som addisons så skulle dom ha under 40. Så det var ju lite luddigt, men veterinären i gammelstad trodde ändå att det var det. Och det innebär en livslång medicinering med kortison/medicin som stimulerar kortisonproduktionen, beroende på om hon har dåligt kortison produktion eller ingen alls. Nu ges båda medicinerna i en månad drygt, sen är det nya tester och sånt. Det känns så tråkigt! Har läst mycket om addison, och tydligen kan det vara jobbigt innan man fått rätt dos och rätt medicin, mycket prover hit och dit, men när man väl hittat en balans så ska det inte vara några problem så länge dom får medicinen..

Idag har Clinton träffat en samojed tjej, jag tror han blev kär.. Och sen har han varit ute och jagat bärplockare.. Jag låtsades som han inte var min och ropade bara på Ruffsan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback