Det ena och det andra..

Äntligen är helgen över, och imorgon börjar Björns ledigvecka, det är mycket roligare att vara hemma båda två, eller alla tre då. Edvin har blivit en jäkel på att sätta sig upp. Han vänder sig blixtsnabbt nu också från sida till sida, och snurrar runt och sätter sig upp, och ställer sig i krypställning, och sätter sig igen. Han kan nästan krypa nu. Eller det är på god väg att bli riktiga krypningar. Han har sin egen lilla variant än så länge när han ställer sig i krypställning, sen skjuter han ifrån med knäna, men glömmer armarna, så det blir en dykning rakt ner i sängen, och när han ligger där platt så drar han upp benen och armarna så han står i krypställning igen, och så börjar han om. Och det går ganska snabbt för honom att komma framåt. Han ser nästan ut som en mask, eller inte, men typ.

I torsdags var ju visningen på huset vi lagt ett bud på, och ännu i fredags så hade ingen annan lagt bud, och förhoppningsvis gör ingen annan det, och mäklaren hör av sig snarast. Har drömt massa drömmar om att nån kommit och lagt bud på en miljon och sånt. Spänki spänki..

Jag har blivit medlem på tradera, för jag tänkte ev försöka buda hem en reima overall eller nåt liknande därifrån. Jag känner inte riktigt för att spendera 1000kr i år på en overall, speciellt inte när han mestadels kommer ligga i vagnen. Nästa år är en helt annan sak när han kan gå och vara ute och leka i snön, och då kanske man också kan köpa en overall han kan ha två säsonger.

Frågan är ju vilken storlek man ska köpa? Jag tänkte först 80, det är ju för 1 år, och det fyller han ju i mars. Men har läst att reima är stora i storlekarna så då blir det väl en 74. Men om jag köper nåt annat märke så vet jag inte vad jag ska köpa för storlek då. Jag vill ju att han ska ha en bra overall för han kommer ju ändå vara ute och åka i pulka när jag är ute med hundarna och sånt, har en fleeceoverall som jag tänkte han kan ha när han ligger i vagnen, lite mjukare och mysigare. Har hittat en fin reima, begagnad, på tradera och budet låg nu på ca 100kr, och det är ju helt ok. Det var två barn som haft den innan, men hur mycket slits dom av barn som är under 1 år? Inte speciellt mycket skulle jag tro. Den såg jätte fin ut.

Ska spana vidare..

Kommentarer
Postat av: Madde

Nä barn under 1 års gamla kläder ser ju ut som nya, slits inte alls:)

Maximus hade en Tummenoverall (teddyfleece) strl 74/80 hela förra vintern från höstvintern-vårvintern.

Den hade han även då han åkte pulka och o satt i åkpåsen. Men då var han ju lite yngre än Edvin förra vintern.



Nu köpte vi en 8848 altitude overall i strl 90. Den var ganska stor på han men då kan han ha den efter jul också.

Han kunde iaf gå när han hade på sig den hehe.

2009-08-25 @ 07:53:22
Postat av: Cillan

Jag har spanat runt lite och det blir nog i storlek 80. Hittade en vinteroverall från didrikson som jag gillade, den heter tucky (baby overall, inget resår i midjan).. Ganska bra pris på den. Ungefär som man ger för en beg. reima. Det där med tradera kändes plötsligt så jobbigt när man måste vänta på att auktionstiden ska gå ut och det. Har inte riktigt tålamod.. Han har ju 74 i kläder nu, och även om overaller är stora i storleken så ska han ju kunna ha den även om 7-8 månader, till maj ungefär.

2009-08-25 @ 17:48:27
Postat av: Petra

tradera is the shit

2009-10-14 @ 11:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback