Framsteg.. Och tråkigheter..

Nyss satte sig Edvin upp själv i sängen. Jag la honom på mage i sängen, och plötsligt så satt han upp. Då tänkte jag att han kanske legat på sina ben så han kunde slänga sig upp på nåt sätt. Så jag la honom raklång på mage i sängen igen, och då satte han sig upp direkt. Vet inte riktigt hur han lyckas..

Och så till tråkigheterna.. Ruffsan är sjuk. Jag ställde själv diagnosen cushings, och Björn fick komma hem från jobbet för att gå med henne till veterinären. Dom tog massa prover och Björn frågade om det inte kunde vara cushings, men det sa dom att det verkligen inte är. Men sen när dom fick resultatet av provtagningen så hade dom sagt att det verkar som det är cushings ändå. Så på tisdag så ska hon dit för att fastställa diagnosen med 4 st tester, var 3:e timma. Och om det nu är cushings så måste hon äta cellgifter resten av livet. Det låter väl lite mer hemskt än vad det är vad jag förstått. cushings innebär att hunden inte kan göra sig av med kroppens egna kortison, och samlar på sig det. Och att det visade sig nu var ju att hon fått en spruta kortison och ätit kortison tabletter några dagar. Nu ser hon ut som en tunna för hon har så mycket vätska i kroppen. Min lilla älskling...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback