Fy för potatis..

Har kämpat på i två månader med att få Edvin att äta potatis. Blandat med smör och bröstmjölk, och trots att det varit kanske 1/10 potatis i blandningen så har han nästan kräkts varje gång han fått det i munnen. Han får kväljningar och allt möjligt. Inte så roligt att mata honom med det då var och varannan dag. Jag har försökt ge den med mycket smör, med eller utan bröstmjölk, burkmat med potatis i, potatis blandat med morot, men inget har gått ner. Så jag tänkte att det blir nog gröt resten av livet för honom. Men innan jag gav upp köpte jag några burkmat med pasta i istället. Så idag fick han några skedar köttfärssås och spaghetti, och först gjorde han ju lite grimager (men det gör han ju oftast vid nya smaker), men efter några skedar verkade han tycka att det är helt okej, och åt upp allt jag hade värmt. Sen fick han äpple och katrinplommonpuré för han varit så duktig. Så nu känner jag att jag ger upp det här med potatis ett tag, han får äta annat och vänja sig vid andra smaker så kommer nog det där med potatis också gå ner i sinom tid, ingen panik. Imorgon blir det lite mer spaghetti och köttfärssås till lunch för gossen alltså.

Han har börjat äta två portioner gröt på kvällen! Sen ser magen ut som han svalt en fotboll, men han sover gott efter det iallafall.

Ska gå och lägga mig nu, har ju inte sovit nåt i natt.

Kommentarer
Postat av: madde

helt rätt ingen vits o hålla på o tryga ned potatis hur länge som helst.

maximus fick också kväljningar av potatis när vi började med det. men sen gick d bra när d blandades med grönsakspurerna. men allra bäst åt han ju då man började med kött-fisk burkarna, riktig mat alltså:)

2009-08-21 @ 23:09:55
Postat av: Cillan

Jag trodde också det skulle gå bättre när potatisen blandades med annat, har provat med grönsaker, och i förrgår med kalops, men så fort han känner minsta smak av potatis så får han kväljningar.. Vill ju helst att han ska börja äta ett riktigt mål per dag, förutom gröten på kvällen.. Så nu kör vi på pasta ett tag.. :)

2009-08-22 @ 09:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback