Det är lurigt det där..

Ännu ett inlägg om försäkringskassan, JÄTTE INTRESSANT- jag vet! Men just nu är det enda som pågår i mitt huvud. Björn ringde dit idag igen, och då tyckte hon han pratat med att dom tagit fel beslut, att allt jag tjänat ska räknas in, även bonusen. Precis så som jag fått höra att det skulle göra innan jag hade skickat in några papper, men sen när mina papper väl var inne så fanns det tydligen en ny regel att dom tar inkomsten från ens första heltidsjobb, som i mitt fall av en händelse råkade vara ett jobb med 80kr mindre i timlön, och som varat under en kortare tid. Jag undrar om samma regel hade gällt om jag hade jobbat på LKAB först?! Hade jag då fått upp mitt SGI och föräldrapenning till 400tusen? Det har jag väldigt svårt att tro.
Så hon skulle be dom som tagit det här beslutet att ringa upp honom, inte för att jag tror det hjälper, dom har säkert nåt kryphål, men då har vi iallafall försökt. Tycker det är skönt när Björn ringer, det är som om dom inte vågar vara riktigt lika dryg och otrevlig mot killar. Mig känns det som om dom bara kör över med ett tåg varje gång jag pratat med dom.

15 dagar kvar tills det är tänkt att bebisen ska komma, jag orkar fan inte hålla på att tjafsa om pengar, jag är trött, och den här veckan har jag haft hundrastningar varje kväll, och jag har inte ens nästan börjat tänka på vad jag måste ha med mig till bb, babyskyddet står fortfarande i kartongen, vet inte ens om det är krångligt att sätta ihop den. Vi köpte ju en akta graco logico s här i höstas när vi var i Luleå på barnenshus, bara för dom hade kampanj på den då, och jag hade tjatat om just den i över en vecka till Björn. Så lucky me. En mörkgrå/röd. Ja, det är en hel massa saker som måste ordnas innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback