En dyr historia.

Jahapp, då var man hemma från tandläkaren. För en gångs skull en jätte bra tandläkare. Som jag misstänkte var det inte bara det hålet jag såg utan det hade även blivit hål under den gamla lagningen. Så det var ett stort hål. Antagligen så har jag inte känt nåt för att hålet var dolt under den gamla lagningen. Det tog en timma och laga, och sen innan jag skulle gå sa hon att om jag skulle få tandvärk så måste jag höra av mig, för då måste det rotfyllas. Jag svimmade inombords. Har aldrig haft ett sånt här stort hål, mina brukar vara små, eller bara början till hål. En gång hade jag ett stort hål men det var bara på ytan. Måste vara graviditetens fel det här. Ska snart hämta björn från jobbet, måste bara äta nåt först innan jag hungrar ihjäl.

Min handläggare på arbetsförmedlingen är jätte bra, när jag var där när jag blev arbetslös i oktober sa hon att hon tyckte det var onödigt att jag sökte jobb när jag ändå ska få barn snart. Och idag så sa hon att hon inte meddelar till akassan förrän efter jag fått barn att jag är avaktualiserad därifrån, vilket betyder att jag kommer kunna stämpla tills jag börjar ta ut föräldrapenning. Och så sa hon att det kommer säkert ordnat sig med jobb tills jag varit mammaledig klart. Nu till sommaren ska LKAB tydligen knappt ha några vikarier så det är ju inte säkert man hade fått jobba där ändå. Björn sa att han hört att dom inte ska ta in sommarvikarier alls under jord i sommar, men sen vet man ju inte om det stämmer. Och om inte verken körs igång här i maj så kommer det knappast behövas sommarvikarier ovan jord heller. Så hon tyckte att jag skulle ta det lungt och inte fundera på det där med jobb förrän det är aktuellt på riktigt om ett år eller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback