Ett nytt år.

Tycker det här senaste året har gått otroligt fort. 11 januari är det ett år sen jag slutade skolan. Mars-Maj jobbade jag på PF, i början av juni började jag jobba på LKAB, första veckan var nattvecka, ledigveckan som följde var intressant, först var vi på ikea, jag var helt säker på att jag skulle få min mens som varit borta i några månader, eftersom jag hade sån mensvärk och ont i brösten. Mensen kom inte, gjorde motvilligt ett grav. test och det var visst positivt. Snacka om chock. Sen var kommande veckor bara oro, och allt kändes overkligt. Ett enda långt väntande, veckorna bara kröp fram. Sen slutade jag jobbet på LKAB i början av oktober. Efter det har tiden bara flugit fram och jag har försökt ställa mig på bromsen för jag känner mig inte riktigt redo ännu. Allt går så snabbt. 44 dagar kvar till BF. Troligtvis så kommer inte våran lilla baby förrän senare ändå. Men bara tanken av att den kan komma redan om en månad stressar mig. Självklart vill jag inte vänta, den får gärna komma redan i början av februari om den vill. Men jag har så mycket som behöver göras innan dess, och saker jag behöver köpa, kanske saker som jag inte ens vet om att jag behöver köpa. Hur ska det gå med hundarna? Till råga på allt börjar Björn ett nytt jobb och han har gett mig strikta order att inte behöva föda innan han är klar med sin utbildning. Tänk att jag är höggravid nu, jag känner mig inte speciellt höggravid. Jag känner mig ganska vanlig, lite lagomt gravid. Nog för att magen har vuxit mycket senaste veckorna, nu är det verkligen på gränsen att jag kan stänga min jacka. Vinterjackan kan jag bara stänga på morgonen. Förutom att jag märker att jag inte orkar lika mycket nu som för några veckor sen så är det väl ingen skillnad direkt. Det är jobbigt att vara ute med hundarna med.Jag gör mitt bästa för att underhålla dom inne, så för Björn ta promenaderna. Det är tur att jag har honom. Han får nog oförtjänt mycket klagomål faktiskt.

Nu är det året när vi ska bli föräldrar, nästa månad får vi våran lilla baby. Kan det verkligen stämma?

Kommentarer
Postat av: Kristina

Ja och tänk.. jag kan INTE ens fatta att du ska ha en baby...

Det är som en rolig lek, fast den är på riktigt :)

Nej, det går inte ens att beskriva hur overkligt det känns...

Det låter som att det är jag som ska ha men det är ju faktiskt du och jag är så glad för din skull! och B såklart med :)

Vi ses snart!

2009-01-02 @ 00:21:46
Postat av: Kristina

Ja och tänk.. jag kan INTE ens fatta att du ska ha en baby...

Det är som en rolig lek, fast den är på riktigt :)

Nej, det går inte ens att beskriva hur overkligt det känns...

Det låter som att det är jag som ska ha men det är ju faktiskt du och jag är så glad för din skull! och B såklart med :)

Vi ses snart!

2009-01-02 @ 00:21:52
Postat av: Kristina

Ja och tänk.. jag kan INTE ens fatta att du ska ha en baby...

Det är som en rolig lek, fast den är på riktigt :)

Nej, det går inte ens att beskriva hur overkligt det känns...

Det låter som att det är jag som ska ha men det är ju faktiskt du och jag är så glad för din skull! och B såklart med :)

Vi ses snart!

2009-01-02 @ 00:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback