Försäkringskassan

Idag fick jag brev om att försäkringskassan om att dom räknat ut min sjukdomsgrundandeinkomst. Jag förstår inte alls hur dom fått ihop det. Årsarbetstiden var 200 timmar mer än vad jag fick det till, och årsinkomsten har jag ingen aning om hur dom räknat ut.

Jag antar att arbetstiden räknas så eftersom jag inte jobbat hela året; plussa ihop arbetstiden för de 7 månader jag jobbat och dela på 7 och sen gånger 12. Då är det 200 timmar mer än vad jag fick det till. Och om man gör likadant med inkomsten så är den alldeles för låg, och om dom bara räknar ihop inkomsten för de 7 månader jag jobbat så är den för hög. Jag förstår ingenting!

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag fattar inte heller hur dom räknat ut min inkomst för den är högre än vad jag fick det till. men dom måste ju ha räknat i hop allt man jobbat o gångrat med 12 eller nåt:)

men d e ju bara bra!!

Postat av: Cillan

Om dom skulle gångra min inkomst med 12 så saknas det över 100tusen, så i det fallet kan dom inte gjort så. Jag vågar inte fråga heller för då kanske dom kommer på att dom gjort fel så blir jag av med alla pengar, man vet ju aldrig med dom där.

2009-01-27 @ 20:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback