Grundlurad av FK!

Mycket riktigt så har försäkringskassan försökt grundlura mig. Jag tyckte väl att det hela med årsinkomsten var väldigt mystiskt. Nu letade jag på nätet och hittade en bra sida om hur dom räknar ut årsinkomsten om man inte har fast månadslön.

Timlönen * 2080timmar. Och då har dom räknat bara timlönen som jag hade på Posten frimärken, vilket var 103kr/h. Och det gör en årsinkomst på 215tusen, vilket jag tyckte kändes väldigt lågt (när jag trodde dom även räknat på inkomsten från LKAB), så jag räknade ut att om dom hade räknat på en genomsnittlig timlön från både PF och LKAB så hade jag fått en årsinkomst på strax över 300tusen. Förstår inte alls varför dom bara räknat på timlönen från PF, eftersom jag jobbade längre på LK och dessutom var ju det mitt senaste jobb, då tycker jag isf att om dom bara ska basera på en timlön så borde det isåfall vara timlönen från LK och då hade jag fått en årsinkomst på nästan 400tusen. Även om man hade blivit glad om SGI:t hade baserats på LKlönen så tycker väl jag egentligen att det är lika fel som att dom baserat den på endast PF lönen. Så att göra en genomsnittlig timlön är väl det mest rättvisa. Om jag får igenom det så kommer min föräldrapenning bli 7000kr mer innan skatt/månad (om jag skulle ta ut 7dagar i veckan, vilket jag inte ska, men det var lättast att jämföra på det sättet), och det är JÄTTE MYCKET pengar!!

Ringa till FK är väl ingen idé, dom är alltid stressade och man får knappt svar på en enda fråga, så jag tänkte ta med alla papper och lönebesked och sånt och gå till FK här i stan, men sen började jag fundera om det verkligen går att göra så eller måste man boka tid eller nåt?! Någon som vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback