Grundlurad av mig själv..

Fy fan vad deppig dag det här blev!
Ringde FK i morse, och kärringen sa att sgi:t ska baseras på en tjänst som varat i 6 månader, vilket inga av mina vikariat gjort (förtom som personlig assistent men där tjänade jag ju ännu sämre). Jag trodde då att dom skulle räkna ihop min tid på PF 3mån och på LKAB 4 månader. Men nääe då, dom är ju så vänliga att första jobbet kan baseras på kortare än 6 månader, och då tog dom ju lägligt mitt vik på PF och baserade SGI:t på. Alltså: hade JAG aldrig skickat in mitt arbetsgivarintyg därifrån hade mitt SGI baserats på LKAB timlönen (som igenomsnitt är 180kr/h istället för 103kr/h som på PF). Dom skickade ju papper där det stod att jag skulle skicka in arbetsgivarintyg från min senaste anställning, men då passade jag på att skicka in från PF också eftersom jag visste att LK anställningen bara var i 4 månader. ÄR JAG DUM I HUVUDET ELLER?!! Hade jag inte skickat in dom där JÄVLA papprena från PF så hade min föräldrapenning blivit sådär 8000kr mer i månaden efter skatt!!!

Känner mig så fruktansvärt deppad och nere och har lust att spränga nån, lämpligtvis mig!
Det är ju inte det att vi inte klarar oss på dom pengarna jag får, men tar jag ut 5 dagar i veckan så får jag ca 7tusen efter skatt, och det är inte mycket! Det är ju trevligt om man kan göra mer än bara "klara sig". Men självklart ska allt jävlas med mig!!!!! Vet inte vad jag ska göra nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback