Hör du mig, Gud?

Jahapp, så var det färdigstädat hela övervåningen nästan. Ska skura och byta sängkläder. Men sängkläderna väntar jag med tills det blir kallare ute för då kan jag hänga ut täcken och kuddar och sånt. Måste sluta låta mina älskade djur sova i sängen, det är så äckligt med håriga sängkläder!! Och alla från ikea drar ju åt sig hår och damm som fan och det försvinner inte i tvätten heller. Har något par bra sängkläder som allt försvinner ifrån så fort man tvättar och som inte alls drar åt sig speciellt mycket. Gäst/babyrummet är i stort sett klart, har lite små prylar kvar på fönsterbänken som jag ska rensa men annars är det klart. Har varit och hämtat mysiga sängkläder, filtar och handdukar med luva från mamma och pappa som vi hade när vi var små. I fredags hämtade vi babyvakten och lite sånt från min moster. Har inga större förhoppningar om att den här bebisen kommer vilja komma ut i första taget. Det kanske inte ens blir en februari bebis?! Mormor skulle be för att den kommer den 12:e februari, jag vet inte riktigt varför hon tycker att just det datumet skulle vara bättre än te.x. 14:e som är BF.. Det kanske har med jesus eller nåt att göra?! Visserligen vet jag att min mormor är troende, men jag har aldrig hört henne säga att hon ska be för något, tycker att det är lite oansvarigt som kristen att slösa en bön på en sån sak när man kan be om världsfred eller nåt. Nå nä, nu ska jag bädda ner mig i sängen så jag hinner sno alla bra kuddar innan Björn går och lägger sig. Vi har 5 kuddar i sängen och jag använder 4 av dom. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Gudösse

Det är det lilla i det stora som man behöver be om imellanåt :)

Nu är jag fyradagarssärbo!

2009-01-12 @ 07:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback