Ingen bebis i sikte.

Jag har läst en tjejs blogg i någon månad nu, hon är också gravid och hennes bebis är beräknad att komma samma datum som min. Och nu läser jag på hennes blogg att hon har fått värkar och att dom varit in till förlossningen och barnmorskan sagt att det är på gång när som helst. På ett sätt blir jag frustrerad, alla får sina bebisar, men jag får bara gå runt här och vara oduglig, men samtidigt så vill jag inte att bebisen ska komma riktigt ännu, vill hinna få i ordning det sista först, men jag vill inte heller vänta fem veckor till. Idag är det 3 veckor kvar till den 14:e februari.

I natt drömde jag att jag fick min bebis, men jag behövde aldrig åka in till förlossningen, mamma åkte dit istället, jag behövde bara stanna hemma och vänta på att Björn skulle komma hem med den. Det blev en tjej, men grått hår i pottfrisyr. Dom hade tydligen varit tvungen att klippa henne redan på BB för hon hade så långt hår. Ganska söt var hon med, men inte speciellt levande, det var mer som en docka. Jag hoppas det inte blir så.

Idag skulle vi städa men Björn den tönten började bakifrån på min "måste göras" lista, vilket innebar att han stängde av huvudströmbrytaren och drog om elen lite i köket, vilket tog en himla tid för han hade som vanligt inte alla saker hemma som han behövde utan var mitt i allt tvungen att åka och köpa nå kontakter och sladdar. Dessutom kunde jag då inte göra nånting eftersom diskmaskin, tvättmaskin, dammsugare och allt sånt behöver ström, och sen blev det mörkt ute så jag fick gå runt här med pannlampa. Han blev klart tillslut och det blev jävligt bra. Dessvärre är det då ännu lika stökigt och rörigt här hemma som det var i början av städdagen.

Nu ska jag gå och kolla till maten vi har i ugnen och vänta på att Björn kommer in med doggarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback