Storstädning

Började i morse med städningen äntligen. Jag är nästan klar med badrum 1, ska bara dammsuga och skura. Byta handdukar och tvätta mattan gör jag sen när vi är klar med all annan tvätt så det blir väl till veckan. I köket och hallen är det också bara dammsugning och skurning kvar, och vardagsrummet bara skurning. Har rengjort bakom alla element och dammtorkat överallt. Sen är det bara övervåningen kvar.

Idag SKA jag sy gardinerna till köket och vardagsrummet, det måste bli gjort helt enkelt.

Det är jobbigt att städa när man måste ta paus var 5:e sekund, det går inte så fort framåt då. Sen måste jag mellan varven springa och kolla vad Björn gör så han inte missar nåt. Och det gör han ju naturligvis hela tiden, men nu börjar han bli klar med allt i vardagsrummet.

Har satt i ordning allt på skötbordet i badrummet, ska göra samma sak sen på skötbordet på övervåningen.
Satte lammskinnsfällen i barnvagnen igår, det gick sådär, fällen var så himla stor så jag var nästan tvungen att vika den dubbel. Men det verkar mysigt att ligga där iallafall. Ruffsan försökte äta upp den, helt galen blev hon när jag tog fram den och högg efter den när jag höll upp den.

Back to work!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback