Trouble trouble

Så var det dom där svärisarna igen. Björn frågade idag sin mamma om dom tror att dom kommer på dopet om/när vi har något. Och nä, dom ville hellre komma i februari. I FEBRUARI?!?!?! Kommer jag ens hinna innanför dörren efter förlossningen innan dom kommer och knackar på dörren?! Jag vill ju att dom ska komma, eller i alla fall för Björns skull, för att han vill, men kanske inte redan i februari. Jag vill åtminstone hinna vara hemma med min nya lilla bebis en månad innan vi får besök. Vi har aldrig haft barn, jag vill hinna anpassa mig lite innan. Det är en sak om dom hade bott här, och bara kommer och hälsar på. Men det känns ganska påfrestande att ha någon boende hos sig precis när man kommer hem från BB. Det kommer ju ta tid att få lite rutin på saker och ting. Björn kommer jobba, jag har både hundar och bebis att ta hand om. Nä, han får helt enkelt säga att dom får komma i mitten/slutet av mars istället. Men jag vet ju hur det blir, hon kommer tro att vi (LÄS: JAG) inte vill att dom ska komma, och massa sånt tjafs. Jag vill faktiskt lära känna min lilla baby först, innan någon annan kommer och tar över. Försökte förklara det för Björn, och han förstår ju till viss del mina argument om att jag vill hinna anpassa mig lite. Men han säger också att hans mamma inte menar att ta över även om hon alltid gör det, att hon vill bara vara snäll. Och Björn vågar inte säga ett knyst till henne. Och jag fattar väl att hon inte försöker ta över för att vara elak, även om man som vuxen människa faktiskt kan försöka ta ett steg tillbaka när man bor i någon annans hem. Sist dom var här jobbade jag ju, och gick och la mig tidigt, och jobbade övertid, så jag inte behövde närvara så mycket. Men nu kommer jag vara fast här hemma. Och dom kommer ju hit för att träffa deras barnbarn så jag kan ju inte bara sticka iväg hela tiden. Men jag ser framför mig många långa promenader med barnvagnen. Nä, får ta ett snack med Björn i morgon, han får helt enkelt säga sen, när han vet sitt nya schema och vet när han har ledigvecka (För jag tänker fan inte vara hemma själv!!) att dom får komma i slutet av mars istället. Gör han inte det får dom inte komma alls, eller så får dom komma, men då bor jag hos mamma hela tiden dom är här.

Som om det inte räcker med att man är helt nervös hur det ska gå med en nyfödd baby, måste det tillkomma mer bekymmer?

Kommentarer
Postat av: Kristina

Men herregud de kan väl anpassa sig lite efter vad du tycker. Marianne har ju själv oxå fått barn och borde veta hur det är.

Sen får faktiskt Björn med säga åt dem att det passar bättre sen. Då fyller ju ni år oxå och de kan ju va kul för dem att fira era födelsedagar samtidigt istället för att vara ett plåster eller tillochmed närvara på förlossningen (i värsta fall).



Vi ses imorrn!

2009-01-04 @ 00:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback