Är det mig det är fel på?

Idag när vi skulle åka på marknaden så klädde jag på Edvin långärmad body, mjukisbyxor, fleecejacka och mössa . Och alla andra jag såg med små barn hade dom åkandes i vagn utan mössa, och bara kortärmad tröja utan filt eller nånting. Det var 16 + ute. Jag övervägde innan vi åkte att inte ta på fleece jackan, men den är ganska tunn och bra. Det kan ju blåsa kallt. Så den var öppen. Jag tror det är min mamma som spökar i mitt huvud. Fleecejackan var väl kanske lite onödig just idag, men han var ju inte direkt varm när jag tog upp honom. Ja, det är svårt det där..

Ska förresten inte potatis och morötter ta lika länge att koka? Ska göra ett nytt försök med potatisen idag. Igår blev mitt mos som klister, jävla färskpotatis! Jag som frågade morsan om potatisen fortfarande var sådär, och hon sa att den inte var det. Men å andra sidan borde jag veta vid det här laget att jag inte ska lyssna på henne. Vet hon inte så hittar hon på nåt..

Idag kommer syrran hit och bakar med mig. Hon kunde absolut inte vara hemma i denna tid av kris. Hennes nya booooyfrieeeend ska åka bort över helgen och Sandra hade sån fruktansvärd separationsångest.. Jo just det, underbart att vara nykär.. Eller nåt.. Plötsligt blev jag inblandad med henne hela helgen.. Frågade lite försiktigt om vi kunde baka imorgon istället, hade lust att följa mamma över dan till husvagnen. Och på nåt underligt sätt så blev det sen bestämt att vi ska baka idag OCH imorgon..

En liten bild kanske... Mjo...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback