En liten sjukling.

Då har Edvin också fått magsjuka. Jag vaknade av att han började hosta, och direkt efter det spydde han. Han låg i våran säng som tur var. Lyfte upp honom och så spydde han ännu mer. Nu har han precis både bajsat och spytt så nu orkar vi inte försöka lägga honom i sängen mer så han ligger här i soffan med mig. Måste ringa BVC imorgon, det är ju inte bra med magsjuka för så här små, dom blir ju så fort uttorkade. Han var ju lite konstig redan igår kväll och framåt, kallsvettig och ville inte alls äta bröstmjölk, det enda jag fått i honom var lite gröt. Stackars lilla gubben. Det är första gången han är sjuk också. Förhoppningsvis så går det över fort, min magsjuka var inte så långvarig. Han verkar inte speciellt påverkad, han är så glad och nöjd här i soffan. Björn är det värre med, han som har skräck för både bajs och spya, han fick typ panik när jag bad honom ta Edvin när han hade spytt ner hela mig. Man blir ju bara förbannad! Vad är det att vara rädd för? Samma sak nu när han bajsade ner hela golvet (och lite andra saker) i badrummet, så började han gnälla på varför jag hade lagt mina saker på golvet. Men kära nån, det är väl bara att tvätta, ingen större katastrof skedd alltså. Men på honom lät det som att kläderna var förstörda för alltid. Töntigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback