Gåstolen

Imorgon ska vi på husvisning x 3. Det ska bli roligt. Jag tycker det är så himla jobbigt bara det här med budgivning. Varför kan inte alla hus bara ha ett fast pris helt enkelt? Och första bästa person som vill betala det får köpa huset.

Edvin har för första gången igår sitta lite i sin gåstol. Hade inte tänkt låta honom börja använda den redan, han är så liten. Men han har sånt himla stort behov av att stå och gå hela tiden, och jag orkar inte med det, blir så trött i ryggen och armarna efter några timmar. Han fullkomligt älskade den där gåstolen. Han skuttade runt som en galning här i vardagsrummet, och hittade alla möjliga saker att riva ner på golvet. När man har honom i famnen också, så bara ställer han sig upp hela tiden, han kan sitta en liten stund, men sen vill han stå, och klättra och gå. Det tog ett tag innan han förstod att han kunde ta sig framåt, utan åkte mest bakåt. Han är så söt när han går runt i den där och känner på hundarna, och tar tag i sakerna som hänger i hans babygym och river ner alla nallar jag plockar upp 100 gånger om dan. Sen blir han lite trött då sitter han ner en stund, sen är det full rulle igen, och så blir han jätte arg om han fastnar nånstans t.ex i ett hörn och inte kommer därifrån. Faktiskt väldigt bra med den där gåstolen trots att jag varit lite emot den från början. Nu kan jag göra saker här hemma medan han sitter i den. Han vill bara sitta i babysittern om man leker med honom. Han gillar inte alls att ligga på golvet, eller i vagnen (bara om han är trött och vagnen rör sig), och att ha honom i bumbo stolen medan jag lagar mat och så känns inte så bra eftersom det ser ut som han försöker ta sig ur den. Men i gåstolen är han så nöjd så. Men ändå kan man ju inte ha honom där så länge, vill inte att han ska bli överansträngd i benen.

Nu ska jag gå och lägga mig, det har blivit sena kvällar i helgen, och jag har varit så trött på dagarna då, och det är inte roligt.

Kommentarer
Postat av: Petra

Vad är det för hus denna gång?

2009-07-07 @ 13:41:10
Postat av: Anonym

Samma område som mamma och pappa bor på.. vi vill ju flytta till lompis..

2009-07-07 @ 13:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback