Hokus Pokus

Vi har fått en gammal hokus pokus stol av mamma, så edvin kan sitta vid köksbordet. Har använt bumbo stolen, men den kan han ta sig ur (!!!), så det är ju lite farligt. Hade tänkt ha en sån ikea stol, men hokus pokus stolen är nog lite bättre. Vit med ljusblå sits är den.

Gav nyss morotspuré till Edvin och det var ju en större hit än potatis, och verkligen bättre än broccoli. Jag är så dålig på att vara konsekvent med att ge en liten sån smakis varje dag, och samma i flera dagar. Det är roligare att ge gröt som han tycker så mycket om. Dessutom har jag ju tänkt att göra lite pureer och det själv, men har det blivit av?! Självklart inte. Jag måste försöka börja ta tag i saker, jag bara skjuter upp allt hela tiden!

Har bytt till sittdelen från liggdelen i vagnen. Då kändes plötsligt vagnen så dålig. Nu vill jag ha en ny vagn. Är lite sugen på en emmaljunga city cross, men jag vill ju att lätt att fälla ihop och inte ta stor plats, och EL vagnar brukar vara ganska stora och klumpiga. Det andra viktiga är ju att man ska kunna ha en fotsäck till den. Vi har en annan vagn som är blå och fin, men den har inga stötdämpare och det går inte att sätta fast en fotsäck på den, sen så är den ju inte lika bra som dom här dyra märkena i sätet och så.

Det är ju viktigt att han ligger skyddad från vind och snö i vagen, eftersom jag måste ut med vagn och hundar varje dag. Därför behövs en fotsäck.

Kommentarer
Postat av: Madde

HokusPokus stolarna e superfina o praktiska. Men när dom är små o just börjat sitta o nån månad framöver så sitter dom mkt bättre i en Ikea-stol.

Iaf så var det så för Maximus :)

2009-07-18 @ 20:04:55
Postat av: Cillan

Jag hade velat ha en sittdyna till ikea stolen. Vad jag har sett så finns det bara en dyna nu som man sätter i ryggen. Jag tänkte sy en själv, men kom inte på var jag skulle få skumgummit ifrån, så jag gav upp den tanken. Nu sätter jag en filt framför magen på honom i HP stolen och då sitter ganska bra i den. Ikea stolen var ju bättre när den var högre på sidorna och inga hål heller..

2009-07-18 @ 20:19:26
Postat av: Petra

http://www.barnmatsbutiken.se/



Webbutik med ekobarnmat!!!!! Kika på den

2009-07-19 @ 01:39:49
Postat av: Madde

Nä det finns ju ingen sittdyna till dom...

Men d funkar ju o bulla upp med en filt också, för hokus pokus stolen är ju så mkt mer användbar än ikeastolen=)

2009-07-19 @ 20:54:38
Postat av: Madde

Förresten, det finns en skitbra åkpåse/sovsäck att köpa. du kanske vet vilken jag tänker på. Kostar typ 6-700kr. Min o Krisses kusins unge har en sådan. Hon ligger bara me tjocksockar,mössa o vantar i den mitt i smällkallaste vintern :)

Sådan hade jag lätt köpt om Maximus var lite yngre...nu känns det onödigt han kommer ju inte ligga lika mkt i vagnen den här vintern som kommer.

2009-07-19 @ 20:57:13
Postat av: Anonym

http://www.addnature.com/product.asp?pf_id=8AJUNGILAKKNOTT

2009-07-19 @ 21:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback