Städa, städa varje fredag och så varje jul, det tycker jag är kul..

Då var det helg, vilket oftast innebär städning, så även denna helg. Men just nu sover Edvin så jag sitter vid datorn och gör ingenting istället. Har hjälpt Björn att städa i garaget. Nästa vecka kommer någon och kikar på vårat hus, en arbetskompis från PF faktiskt. Vet inte riktigt vad jag tycker om det, skulle nog kännas lite konstigt att sälja till någon man känner. Om någon vecka kommer mäklaren tillbaka från semestern och vi kan lägga bud på huset. Om vi nu får köpa det huset vi vill så blir det massa jobb för Björn innan vi flyttar in. Målning och tapetsering och sätta lister, byta fönster och byta garageport. Det är lika bra att göra allt sånt innan man flyttar in, för det är jobbigt att bo när det målas och tapetseras, slipdamm överallt. Vi får väl se hur det blir. Björn ska väl fråga sin pappa om han kan komma upp och hjälpa, han är ju ändå målare. Det är ju han som tapetserat det mesta i det här huset och han är jätte duktig. Men då är han målarmästare också, tydligen inte många i Sverige som är det (nåt slags prov man måste ta). Men jag tror säkert att han vill komma och hjälpa till bara han har tid. Bara han inte drar med sig surkärringen.
Idag skickade Björn ett mms på Edvin till henne, och hon ringde direkt och gnällde över att hon aldrig får träffa honom osv osv. Och Björn sa massa förslag när dom kan komma och hur dom kan ta sig upp, men allt var för jobbigt, eller för dyrt. Så gärna vill hon helt enkelt inte träffa sitt barnbarn. Har aldrig träffat en så negativ människa i hela mitt liv!


En tröttis i gåstolen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback