Bekymmer..

Gud så less jag är på det här stulet med Edvins sömn! Ena natten sover han super bra, och sen kommer det flera nätter han sover skit dåligt och bara vaknar hela tiden och vill egentligen inte äta eller nånting bara ligga i famnen. För så fort jag tar upp honom så somnar han. Sen när jag lägger ner honom så vaknar han till efter en liten stund igen. Så även om han inte sover så jätte dåligt, så gör jag det. För jag är ju vaken/halv vaken hela tiden han ligger i min famn, och vaknar när han börjar greja, så försöker jag få honom att somna om i sängen, men det går ju inte, och sen när jag väl lägger ner honom igen så är jag ju vaken en stund efter det. Summan blir en trött och grinig Cillan. Och sen när han väl sover på förmiddagen, så är jag ju så trött att jag helst bara vill sova, och inte alls gå ut på nån långpromenad med hundarna. Extra problematiskt är ju detta när Björn jobbar förmiddag, för då blir ju hundarna verkligen lidande av att jag är för trött för att gå ut en längre sväng med dom.

Igår somnade han 20 min på soffan vid 6 tiden, och det resulterade i att han inte var ett dugg trött förrän vid 22.30. Jag håller honom alltid vaken från när han vaknar efter eftermiddags vilan ca 16--17. För annars så är han vaken hela kvällen. Så det är livsfarligt att åka bil med honom på kvällskvisten, då somnar han och sen kan han inte somna på kvällen.

När Björn har eftermiddag/ledigvecka så är det ju lite bättre för då får jag sova på morgonen nån timma när Björn stiger upp med Edvin, och sen så går ju han ut ordentligt med hundarna. Det som är problematiskt när Björn har eftermiddag är ju att jag måste gå så tidigt ut på kvällspromenaden med hundarna för att Edvin inte ska sova så sent i vagnen. Men förhoppningsvis så blir det bättre nu med sittvagnen.

Nu sitter Edvin i sin stol i köket och har precis ätit gröt och lite banan, det var smaskens. Nu börjar han bli grinig, så snart ska han få sova. Jag ska föra över lite bilder från kameran till datorn.

Det är konstigt, jag försöker ha vissa rutiner, alltid vila vid samma tider och lägga honom vid samma tid och stiga upp på morgonen vid samma tid, men ändå så är det så himla olika hur han sover. Blir inte han trött av att vakna 150 gånger varje natt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback